tiistai 26. toukokuuta 2009

c'est la france

Tänään paluu takaisin arkeen...ja kaikkeen siihen mistä Ranska on tunnettu; lakkoiluun ja mielenosoituksiin.

Olen myynyt tavaraa ebay:ssä ja yritin siis lähettää yhtä pakettia Sveitsiin aamulla. Olen jo monta kertaa käynyt siellä postissa ja aina on jotain ongelmaa eri hintaisten postimaksujen kanssa jne. Muutenkin postissa käyminen on yhtä tuskaa, sillä La Poste on myös Banque Postale eli pankki. Hmm niin juuri eli postin ja pankin jonot yhdistettynä...Ja tietty tänään oli Gréve Nationale, kansallinen lakkopäivä.
Onneksi sain toimitettuani lähetyksen aika nopeasti ja syöksyin ratikkapysäkille mennäkseni töihin. Ylläri, linja ei toiminut kuin muutaman pysäkin matkan sillä keskustassa oli meneillään mielenosoitus ties mitä kohtaan tällä kertaa. Onneksi metro kyyditsi minut töihin niin etten ollut edes myöhässä.

Oui, loma ohi.


Tämä kuva hotellihuoneesta saapumispäivänä. Mulla oli koko ajan samat vaatteet, kun olin varautunut vähän lämpimämpään säähän.


Malagassa tuuli aika kovasti, mutta ei kyllä enää sillä hetkellä kun alettiin kiivetä tälle pikkuiselle vuorella, jossa oli jonkun entisen linnoituksen (aika hyvin säilyneet) rauniot. Ajattelin vaan, että olisinpa laittanut sandaalit ja ihan minkä muun alaosan kuin hiostavat farkut.

Viimeisenä(kin) iltana lähdettiin syömään tapaksia. Tässä uusi laukku, jonka "jouduin" ostin, kun entinen äipän vanha meni rikki. Lÿsin sen kympillä Pull&Bear-liikkeestä, josta kuulin No Fashion Victims'n blogista. Tykästyin tähän liikkeeseen, löysin muutakin, vaikka se ei ekaksi vaikuttanut mun tyyliltä.

Ja muutuin melkein mereneläväksi sillä söin joka päivä:

Calamares & Sangria!

2 kommenttia:

juanita kirjoitti...

hola! tulin tänne vastavisiitille kommenttisi jälkeen :) katsoin ensin kuvat nopeasti ja calamaresien kohdalla mietin, että kylläpä näyttää espanjan meiningiltä, ennen kuin sitten tekstistä selvisi, että oletkin lomaillut täällä miltein naapurissa ;)

Ella B kirjoitti...

Mä olen aivan alkanut rakastaa noita calamares-herkkuja!! Ensimmästä kertaa tutustuin niihin kun olin lomalla uutena vuotena Madridissa ja kaveri "pakotti" syömään, hän itse oli myös niihin hullaantunut Madridissa. Palaan pian visiitille kotikaupunkiisi, joskus kesän lopussa, kun kyseinen kaveri muuttaa sinne!