keskiviikko 21. huhtikuuta 2010

Kesäkengät

Koko viikoksi on luvattu lämmintä säätä! EIhän siitä koskaan tiedä, mutta olen nyt ainakin voinut alkaa käyttämään enemmän kesäisiä kenkiä ja talvisaappaat taitaa voida järjestää kaapin perälle.


Uusia suosikkeja on nämä kahdet ballerinat, jotka olen molemmat ostanut tässä kevään aikana. Leopardiset löytyi ihan K-Kengästä joulun aikaan ja vielä alennuksella (kuka ostaa Suomessa ballerinoja keskellä lumista talvea??). Toiset on mustat ballerinat, joista olen haaveillut pitkään, mutta en ole ikinä löytänyt just ja aivan oikean kokoisia. Paitsi nyt! Näitä on jo kovasti käytetty esim. Argentiinan reissulla, toivottavasti kestävät koko kesän edes...


Ja sitten vihdoin Argentiinan tuliaisia! En oikeastaan ostanut sieltä mitään. Paitsi viiniä ja makeisia. Ei siellä kyllä oikein ollutkaan niin paljon mitään turistikrääsää kuten yleensä. Myös shoppailun esteenä oli vähän se, että kaupat pursuili talvivaatteita ja kaikki kesäalet oli just loppunut. Löysin yhden aivan ihanan talvitakin, mutta ajattelin että ehkä en nyt ihan tarvi sitä...
Lisäksi vaatekauppojen hinnat oli tosi kalliita, Zarassakin vaatteet maksoi enemmän kuin Ranskassa( jossa taas on halvempaa kuin Suomessa), kun esimerkiksi ravintoloissa söi tosi hyvän aterian alkupaloineen ja viineineen 10 eurolla.


Lopulta löysin San Telmon antiikkimarkkinoilta yhdestä vintagekojusta nämä kengät. Pienen tinkimisen jälkeen ne lähti siis mukaan. Vaikka sen jälkeen, kun olin taas ulkona ja laskeskelemassa kuinka paljon se tekeekään euroissa, tajusin, että olin vähän mennyt turistihalpaan. Hinnaksi tuli siis kymppi, mutta en kyllä euroissa maksaisi niin paljon. No, nämä olikin nyt ainoa ostos! Kunhan pian päästäisiin testailemaan.

Olen ottanut tälle viikolle erään itselleni aivan epätodennäköisen homman, olen nimittäin koiravahtina (plus yksi kissa). Enkä edes tykkää koirista. Nämä pienet veijarit on kyllä aika söpöjä ja tullaan hyvin toimeen. Olen myös käynyt vähän entisessä työpaikassani ekstrahommissa ja eilen illalla oli viinitilalla englantilais-ranskalainen kielikylpytilaisuus, joten viikolle on kiirettä riittänyt.

Ei kommentteja: