tiistai 24. elokuuta 2010

Lähtölaskenta

Elämässä ei nyt juuri tapahdu mitään uutta ja erikoista. Tai erikoista ehkä, mutta ei mielenkiintoista. Olen alkanut pikku hiljaa panikoimaan lauantaista lomalle lähtöä! Minun kohdalla käy tietysti niin sopivasti, että olen juuri koko päivän töissä perjantaina eli saavun kotiin joskus ysin aikaan illalla. Eli perjantaiksi on turha suunnitella mitään pakkaamisia. Laukku pitäisi saada siis valmiiksi jo torstaina.
Lisäksi tänään tuli vähän lisämaustetta lähtövalmisteluihin, kun ruvesi kaivamaan esiin passiani. Eikä sitä löytynyt mistään. Aloin jo oikeasti panikoida ja hikoilla vielä entistäkin enemmän (sisälämpötilaksi rekisteröitynyt tällä hetkellä 28,8°C), kunnes Monsieur saapui kotiin ja armollisesti mainitsi, että passini olikin hänellä jossain tallessa. Olin sen joskus antanut hänelle ja unohtanut autuaasti. Tämä ei silti poista toista ei-ehkä-niin-kiireellistä ongelmaa, nimittäin sitä että olen taas hukannut autoni rekisteriotteen. En nyt juurikaan käytä autoani tällä hetkellä, mutta olisi se silti kiva tietää missä se on...

Olen tänä kesänä käyttänyt BC:n auringon vahingoittamille hiuksille tarkoitettuja tuotteita ja tykkään niistä tosi paljon. Erityisesti hajusta, haistelen tukkaani koko ajan. Itseasiassa aiemmin minulla oli jo tuota UV-suihketta, mutta yllä olevaan pakkaukseen törmäsin Ideaparkissa. Siinä oli shampoota, suihketta, hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja vähän muutakin oheistuotetta. Ja kaikki tosi halvalla. Niinpä ostin ja olen ollut kaikkiin tosi tyytyväinen. Erityisesti shampooseen, joka jättää pehmeät ja tietty hyvän tuoksuiset kutrit. Nämäkin pakkaan mukaan aurinkolomalle.

4 kommenttia:

Riikka kirjoitti...

Moi!
Eksyin blogiisi ja vähän ehdin jo selailemaan läpi, oikein mukavilta kertomuksilta vaikuttaa. Täytyy paremmalla ajalla (lue: säädyllisempään kellonaikaan) lueskella tarkemmin.

Olen itse lähdössä kohti Etelä-Ranskaa ylihuomenna torstaina, ja kauhea lähtöjännitys on päällä. Kohteena on ilmeisesti teikäläisen naapurikylä, Toulon. Oletko kuinka kauan jo ollut Ranskassa? Tuleekohan mun au pair -elämästä (onneksi suomalainen perheenäiti) siellä mitään kun on toi ranskankieli vähän heikoissa kantimissa... Olis kauheen kiva olla yhteyksissä jonkun samalla suunnalla olevan suomalaisen kanssa. Jos sulta löytyy avoimuutta ja kiinnostusta ni heitä viestiä riikka-emilia(a)hotmail.com ni voin vaikka näin alkuun kysellä sulta tyhmiä uutta asuinaluetta koskien :)

Airelle kirjoitti...

hyvää lomaa! toivottavasti saatte levättyä hektisen kesän jälkeen.

laitoin sulle tunnustuksen blogiini, kun ennätät vilkaista.

bises, airelle

MaaMaa kirjoitti...

Lomalle lähtö on ihanaa, valmisteluineen kaikkineen, kun tietää että ihan kohta saa vain lötkötellä auringossa :)) Tsemppiä pakkauspuuhiin!! Ja hyvä että passi oli varmassa tallessa ;)

Ella B kirjoitti...

PIkkusisko, siitä se kielikin varmasti lähtee, kannattaa vaan sitkeästi yrittää vaikka aikamuodot menisi aivan väärin ja lauseen änkyttämiseen menisi monta minuuttia. Tämä on kaikista tärkein neuvo jonka antaisi nuoremmalle itselleni, silloin kun aloin ranskaa opiskella. Sittemmin olen nouvattanut k.o mottoa muita kieliä opiskellessa ja niin vaan sain jutskattua esim taksikuskinkin kanssa espanjaksi vaikken pahemmin espanjaa ole opiskellut. Joo kyllä mäkin mielelläni tapaisin muita suomalaisia, mun maili on ella_56@hotmail.com jos sulla on jotain kysyttävää just nyt. Viikkoon en kylläkään ole linjoilla matkan takia. Toivottavasti muutto nyt sujuu hyvin ja uusi elämä alkaa mitä parhaimmissa merkeissä!

Airelle, kiirettä on tosi piisannut, en ole lähimainkaan ehtinyt tehdä kaikkea mitä olen halunnut, tunnit vaan aivan häviää nenäni edestä, kuten nyt...

MaaMaa, odotan kyllä innolla sitä hetkeä kun istun lentokoneessa viinipullon (ja Monsieurin, eipäs unohdeta) kanssa. Sitä ajatellessa jaksaa vielä vähän.